dinsdag 31 juli 2012

Dinsdag 31 Juli

Vandaag nog even op de afdeling geweest. Uitrijkaart regelen voor mijn auto en er bleken ook nog wat spullen van Ellen te liggen. Veel medeleven van de verpleging en ook de artsen zijn nog even naar me toegekomen. Er komt nog een afspraak met hen, maar voor dit moment:

Het beenmerg zag er niet goed uit en ze zouden vandaag komen vertellen dat ze zouden moeten stoppen met behandelen. Hematologe: "Waarschijnlijk heeft ze dat slechte nieuws niet willen aanhoren" en "Het is wel verschrikkelijk jammer, want het was een kanjer!". De gedachte dat Ellen zelf het moment zou hebben gekozen en dus de regie in eigen hand heeft gehouden is een mooie.

Het is gedaan met het mooie weer. Kabouter Zonnestraal is niet meer......

26 opmerkingen:

  1. Lieve Mart,

    Ellen was inderdaad een kanjer. Ik ben zo blij dat ik haar de laatste anderhalf jaar weer heb gekend, na 30 jaar elkaar uit het oog verloren te hebben. Ze was een bijzonder mens!
    Oprecht gecondoleerd en heel veel sterkte,

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Mart,

    Gecondoleerd met dit grote verlies, heel veel sterkte toegewenst!

    Joke Heeringa (veenlopers)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel ik Ellen niet persoonlijk kende, heb je ook mij geraakt met deze prachtige blog. Zoiets verschrikkelijks, maar zo mooi beschreven. Gecondoleerd en veel sterkte!

    Lisa van Nienes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Mart en familie,
    diep geschkt na het lezen van het bericht dat Elen is overleden.
    geen woorden voor. heel veel sterkte.
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Mart,
    volledig verslagen zijn we, diep bedroefd.
    Het is niet te bevatten wat er in 3 weken kan gebeuren. Wij wensen je enorm veel kracht de komende tijd.
    Inderdaad, Ellen raakte iedereen! Ze was zo lief en iedereen kon zien hoeveel jullie van elkaar hielden! Je hebt zo goed voor haar gezorgd Mart, chapeau!
    Heel veel liefs,

    Henk en Margot
    Frankrijk

    Je bent hier altijd welkom om in alle rust dit verdriet te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aller beste Mart,
    Ons medeleven met dit ongekende verlies. Ellen, een groot mens met een hart waar iedereen makkelijk in kon en een sociale uitstraling waar wij allemaal een voorbeeld aan konden nemen, laat ons in droefenis achter. Het zij zo...
    Ik wens jou en de familie heel veel sterkte en wij willen je hartelijk dank zeggen voor de goede zorgen voor Ellen en natuurlijk voor de dagelijkse informatie.
    Ruud en Cora Ernestus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Mart, ongelooflijk dat Ellen er niet meer is. Altijd de steun en toeverlaat voor veel vrienden en collega's, altijd een warm woord voor iedereen.

    Heel veel sterkte toegewenst.
    Sybo van den Enk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Mart,

    Woorden schieten tekort, we zullen Ellen allemaal heel erg missen.
    Ben en ik wensen jou en de familie heel veel sterkte en steun aan elkaar. Ze is er niet meer maar we zullen haar zeker niet vergeten.

    Sandy en Ben Hop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Mart

    Gecondoleerd met dit verschrikkelijke verlies.

    Kees Hubregtse
    Gepensioneerd Agilent medewerker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Mart Ellen is niet meer tastbaar ,maar voor altijd in je hart.
    Sterkte met afscheid nemen.

    Atie (veenlopers)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Mart,

    Ik hoor net het verschrikkelijke nieuws. Ik heb jaren met Ellen samengewerkt.
    Het is een fantastisch mens. Altijd stond ze voor je klaar. Ik heb haar altijd als een fijne collega ervaren. En jouw trouwens ook.
    Ik heb jullie blog gelezen. Heel veel respect voor jullie beide.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe met het grote verlies.
    Saskia van Solt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Mart,

    Je hebt gelijk; Ellen heeft niet opgegeven, haar lichaam kon niet meer. Zij was heel bijzonder en ik vind het een voorrecht dat ik haar heb mogen kennen.

    Roel en ik wensen je heel veel sterkte en kracht en als er ook maar iets is wat we voor je kunnen betekenen, laat het ons dan weten.

    Roel en Irene Wortman

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Mart,

    Ik ben geschokt van het overlijden van Ellen.

    Gecondoleerd en ik wens jullie veel sterkte bij het verwerken van het verlies.
    Andre van Keulen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Mart en familie,
    Gecondoleerd met dit verlies. Wij zijn geschokt van de snelheid van haar ziekte. Dit is niet te begrijpen! Dus zeker niet voor jullie! Heel veel sterkte voor de aankomende periode.
    Liefs, Enno en Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Mart,

    Het is amper te bevatten: Altijd vol levenslust, zo sociaal, zo open en altijd voor iedereen klaarstaand. En dan is ze er opeens niet meer. We zullen Ellen enorm missen.
    Wij wensen je heel veel sterkte.

    Marja en Gert Zwaan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Mart,
    Oh, wat is dit erg. Ik vond Ellen zo'n lieve en vrolijke vrouw. Wat ongelofelijk onwerkelijk dat ze er ineens niet meer is. Dit kon ze niet winnen, zo'n grote vijand ineens,
    Gecondoleerd met dit enorme verlies. Ik heb je blog iedere dag gelezen en je hebt haar zo goed verzorgd en met zoveel warmte over haar gesproken, echt heel erg mooi en ontroerend.
    Heel, heel veel sterkte.
    Danielle Hartog (Veenlopers)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Mart,
    Ik had de eer om Ellen te leren kennen tijdens de afgelopen 3 Dam tot Damloop evenementen. Ik vind het moeilijk te bevatten dat zij nooit meer met het GXS team aan de start zal verschijnen. Het is zo verschrikkelijk snel gegaan. Ik wil mijn waarderen laten blijken voor de dagelijkse updates en jouw openheid. Er is een prachtige vrouw bij ons weggegaan.
    Karen Marks

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Mart,
    Onbegrijpelijk en onwerkelijk....
    Ik wens je héél héél veel sterkte.
    José Vink

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Mart en familie, woorden schieten te kort. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik leef erg met jullie mee. De hemel heeft er een engel bij!
    Veel sterkte Yvonne Noppert (en Jessica vriendinnetje van Mara )

    BeantwoordenVerwijderen
  20. er zijn geen woorden meer, geen woorden meer voor jou!!

    sterkte!!



    Adriana Strikkers

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hellen de Leeuw31 juli 2012 om 21:32

    Lieve Mart,
    Gecondoleerd.
    Ellen is voor mij onlosmakelijk verbonden aan mijn tijd bij Agilent, zij had een oprechte belangstelling voor iedereen. Heel goed in het onderhouden van contacten was zij als de "glue" die de Agilent familie bij elkaar hield. Wat een gemis!
    Ik wens je heel veel sterkte bij dit enorme verlies.
    Hellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Mart, heel veel sterkte toegewenst voor jou en de familie. Ben sprakeloos. Angelique Buldeo Rai

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beste Mart,
    Gecondoleerd met het verlies van Ellen. Het is heel lang geleden dat ik met Ellen (bij HP) heb gewerkt. Ik herinner mij haar als een hard werkende, belangstellende, betrouwbare, positieve en altijd aardige collega. Wens jou, familie en vrienden veel kracht en sterkte toe.
    Groet,
    Antoinette Bendijk

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beste Mart,

    Gecondoleerd.

    Nick van Bemmel. Veenloper

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Mart,
    Niet te bevatten, niet te geloven, wat een enorme klap om dit mooie mens te moeten missen. Altijd vrolijk, vol enthousiasme, altijd positief en in iedereen geïnteresseerd. Waarom? Een antwoord is er niet. Mart heel veel sterkte de komende tijd!
    Liefs, Giovanna (Veenlopers)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mart, via je blog Kon ik ook op vakantie lezen hoe het met Ellen was. Nu lees ik het droevige bericht fat Ellen deze strijd niet mocht winnen. We zullen haar enthousiasme en warmte voor anderen missen...........heel veel kracht en sterkte toe gewenst. Kun je via de weblog laten weten wanderer de uitvaart is, Dan kan ik in gedachten in frankrijk afscheid van haar nemen. Irma van Eeken, veenlopers

    BeantwoordenVerwijderen